Práce na změnách ve školních vzdělávacích programech, reagujících na revize RVP pro základní vzdělávání, jsou v plném proudu. V nabídce našich DVPP školení můžete objevit hned několik kurzů, které mohou školám, a hlavně učitelů informatiky pomoci s přípravou strategie při revizi ICT kurikula. Nedávno jsme se v článku Naprogramujte si svého Ozobota věnovali nejmenšímu modelu robota s českými kořeny a zvali vás na jeden z našich Ozobot kurzů.
Ozobot – snadná cesta k programování a robotice
Miniaturní robot rozvíjející kreativitu a logické myšlení – to je Ozobot. Přestavuje skvělou didaktickou pomůcku a pro žáky zábavnou cestu ke skutečnému programování. Tělo robota tvoří průhledná kulička, která umožňuje pohled na řídící elektroniku a barevné LED diody uprostřed. Pohonný systém se dvěma mikromotory umožňuje tichý a přesný pohyb Ozobota po podložce s rozsahem rychlosti 15–85 mm/s. Orientaci v prostředí zajišťuje pět optických senzorů. Ozobot dokáže vnímat barvu čáry, kterou sleduje. Ozobota můžete „obléct do pružného oblečku“ – tzv. skin, sloužící k ochraně před nárazem a odlišení jednotlivých Ozobotů.
Kromě programování Ozobota pomocí barevných ozokódů, které jsme zmínili v minulém článku, můžete využít k ovládání robota i přehledný vizuální editor OzoBlockly, kde žáci skládají jednotlivé bloky příkazů jako puzzle za sebou. K dispozici je několik úrovní obtížnosti, které budou vyhovovat jak žákům základní školy, tak středoškolákům.
Účastníci našich kurzů si měli možnost na praktických cvičeních vyzkoušet i další možnosti ovládání a programování Ozobota pomocí aplikace na mobilu a tabletu. Mnozí se u nás inspirovali při tvorbě vlastních výukových úloh a pracovních listů, o čemž svědčí i jejich ohlasy a hodnocení školení.
Ohlasy účastníků školení Ozobot
Kurz byl velice inspirativní. Děkuji za materiály a metodiku práce s Ozobotem. Výuka byla příjemná a velice mě úkoly bavily.
Jakub K., účastník DVPP školení Ozobot I.
Školení bylo pro mne přínosné, pomohlo mi se zorientovat v dostupných webových aplikacích a hrách, kde si žáci mohou procvičovat programování Ozobota. Přínosem pro učitele jsou rovněž přichystané mapy, pro sledování čáry. Lektorka se v dané problematice orientovala, časové rozvržení bylo příjemné, vhodně spolupracovala s posluchači kurzu. Jediným problémem byl občasný výpadek spojení.
Eva B., účastnice online DVPP školení Ozobot II.
Zhodnocení kurzů Ozobot I. a Ozobot II.
Ozobot I. – školení bylo velmi dobře koncipováno, od základních informací o ozobotech a jejich použití jsme se dostali k praktickým ukázkám a cvičením. Na nich jsme si sami mohli vyzkoušet, jak s ozoboty pracovat a na co si při práci s nimi dávat pozor.
Lektorka školení byla velmi dobře připravena, mluvila srozumitelně a velmi dobře reagovala na dotazy a připomínky jednotlivých účastníků.Jan R., účastník online DVPP školení Ozobot I. a Ozobot II.
Ozobot II. – velmi kvalitní školení s celou řadou informací o možných zdrojích a využit ozobotů. Přínosem tohoto školení byla ukázka aplikací, které jsme si mohli vyzkoušet a do praxe se dají využít pro ukázku programování i bez případného vybavení školy ozoboty.
Lektorka školení byla dobře připravena, školení vedla srozumitelně, měla dobře vedenou koncepci a s účastníky byla v neustálém kontaktu.