Mohlo by se zdát, že školy nepotřebují digitální marketing. Možná je to proto, že si spousta lidi spojí digitální marketing pouze z jednou částí a to propagací (nebo-li reklamou) a pravděpodobně školy nemají rozpočty na placenou propagaci, což je pochopitelné. Ale digitální marketing je mnohem více. O tom se povíme v tomto článku.

Co je to digitální marketing?

Na tuto otázku máme v pro firemní klientelu připravený “nadupaný” seminář, který trvá 8 hodin, takže je celkem těžké to shrnout do několika vět. Ale pokusíme se o to. Na začátek by bylo dobré připomenout, že tématu digitálního marketingu se věnujeme již několik let. A to jak v rovině vzdělávací, kdy máme specializovaný web DIGITÁLNÍ-MARKTÉR.CZ, kde je hromada informací, tak i v rovině praktické, kdy digitální marketing realizujeme prostřednictvím naší IT “divize” VISIONSLABS pro firemní klienty.

Takže, co všechno znamená digitální marketing. Pro definici digitálního marketingu si pomáháme mezinárodním standardem ECDL, kde je definováno, co všechno do něj patří. Typicky se rozděluje na SEM (marketing ve vyhledávačích), což je SEO (search engine optimizition) – organické výsledky ve vyhledávačích, např. Google nebo Seznam a PPC (pay per click) – typicky placená textová reklama ve vyhledávačích. Dále pak E-mail marketing, což je asi jasné o co se jedná již ze samotného názvu marketingové e-mail a to jak ve smyslu nabízení vlastních služeb, tak ve smyslu obstarávání zákazníků (např. pravidelné informování o novinkách). Sociální sítě, resp. firemní stránky, na sociálních sítích, jaké jsou možnosti a co všechno bychom měli dělat “správně”, aby náš obsah měl co největší dosah. A nakonec je potřeba všechny tyto části digitálního marketingu analyzovat/sledovat/vyhodnocovat – tedy Webová analytika, protože “kdo nekontroluje ten neřídí”.

Proč by školy měli řešit digitální marketing?

Zde máme dva pohledy – jednak se můžeme bavit o samotné výuce, kdy na některých školách se vyučují základy marketingu a tudíž by se i tato výuka měla alespoň trochu rozšířit o základy digitálního marketingu – co to je digitální marketing, z čeho se skládá a podobně. Druhý pohled je o samotných školách – ve smyslu, že pokud uvažujeme, že firmy se snaží oslovit své potenciální zákazníky pomocí digitálního marketingu, tak školy taktéž mohou oslovovat potenciální rodiče/studenty prostřednictvím digitálního marketingu.

DVPP - Digitální marketing pro školy - statistiky dotazů - SEO

Jako jeden příklad za všechny – pokud chci najít nějaké informace o tom, jak se správně rozhodnout o dalším kroku ve svém životě, na jakou školu chci jít, pak pravděpodobně v dnešní době využiju nějaký vyhledávač a začnu si vyhledávat informace o školách a o studiu. Mohu pokládat dotazy – jak se správně rozhodnout při výběru školy, jak si vybrat střední školu, střední školu v brně a další. A zde je právě prostor pro SEO – neboli optimalizaci webových stránek pro vyhledávače za účelem lepšího umístění v rámci výsledků vyhledávání. A hned vidíme, proč by měli i školy, resp. pedagogové/učitelé, také řešit digitální marketing, protože zajisté chtějí, aby je jejich potenciální rodiče studentů nebo rovnou studenti našli.

Samotné školení DVPP – digitální marketing pro školy

Akreditované kurzy DVPP – Digitální marketing nabízíme ve variantách 8 hod, 16 hod a 24 hod – více si můžete přečíst na detailu kurzu. Takže se můžete přihlásit na otevřené kurzy (termíny níže) nebo napsat e-mail HFidranska@poc-sluzba.cz s požadavkem na školení na míru ve vaší škole.

Od - DoMísto výuky Hodiny Cena vč. DPH
Od - DoMísto výuky Hodiny Cena vč. DPH
24.03. - 26.03. 2020Brno24 hod 5890,-KčsendPŘIHLÁSIT SE
24.03. - 25.03. 2020Brno16 hod 3890,-KčsendPŘIHLÁSIT SE
24.03. 2020Brno8 hod 1890,-KčsendPŘIHLÁSIT SE
12.05. - 14.05. 2020Zlín24 hod 5890,-KčsendPŘIHLÁSIT SE
12.05. - 13.05. 2020Zlín16 hod 3890,-KčsendPŘIHLÁSIT SE
12.05. 2020Zlín8 hod 1890,-KčsendPŘIHLÁSIT SE
, , , , ,
Předchozí příspěvek
MS PowerPoint v práci pedagoga
Následující příspěvek
Kurz hrazený z “Šablon”: na co byste si měli dát pozor

Související články

Menu