Rozvoj finanční gramotnosti pro učitele ZŠ (v rozsahu 8 a 20 hodin)
Cílem kurzu vysvětlit a objasnit učitelům ZŠ ekonomická témata, která zařazují do svých ŠVP a naučit je orientovat se v různých dostupných materiálech využitelných k výuce finanční gramotnosti. Předmětem kurzu bude také objasnění aktuálních ekonomických otázek či témat a možnost diskuze. Po absolvování kurzu by měli být účastníci schopni: orientovat se v problematice finanční gramotnosti vyučované na ZŠ, pochopit význam výuky finanční gramotnosti na ZŠ, pracovat se standardy finanční gramotnosti v praxi, umět aplikovat v praxi jednotlivá témata.
Kurzy dle akreditace:
- Finanční gramotnost na ZŠ (8 hodin)
- Rozvoj finanční gramotnosti pro učitele ZŠ (20 hodin)
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace. Mezi vyučovaná témata patří:
- Peníze: hotovostní a bezhotovostní forma peněz, způsoby placení, banka jako správce peněz, nakládání s penězi, tvorba ceny, inflace (na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení, na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH, objasní vliv nabídky a poptávky na tvorbu ceny a její změny, popíše vliv inflace na hodnotu peněz).
- Hospodaření domácnosti: rozpočet, příjmy a výdaje domácnosti, nárok na reklamaci, rozpočet domácnosti, typy rozpočtů, základní práva spotřebitelů (sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede hlavní příjmy a výdaje domácnosti, rozliší pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje, zváží nezbytnost jednotlivých výdajů, objasní princip vyrovnaného, schodkového a přebytkového rozpočtu, vysvětlí, jak se bránit v případě porušení práv spotřebitele.
- Finanční produkty: úspory, půjčky, služby bank, aktivní a pasivní operace, produkty finančního trhu pro investování a pro získání prostředků, pojištění, úročení (uvede příklady použití debetní a kreditní platební karty, vysvětlí jejich omezení, uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky (spotřeba, úspory, investice), uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu (úvěry, splátkový prodej, leasing), vysvětlí význam úroku placeného a přijatého, uvede nejčastější druhy pojištění a navrhne, kdy je využít).
- Praktické úkoly.
Vstupní požadavky
Kurz je určen učitelům na ZŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ v oblasti inkluze (8, 16, 32 hodin)
Pedagogičtí pracovníci ZŠ budou podporováni ve svém profesním a odborném růstu účastí na odborných seminářích, workshopech a dalších vzdělávacích akcích zaměřených na rozvoj kompetencí a na využívání efektivních vyučovacích metod. Vzdělávání bude probíhat formou absolvování vzdělávacího programu DVPP akreditovaného v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Kurzy dle akreditace:
- Hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání žáků s SVP (8 hodin)
- Jak pracovat s rodinou žáka se zdravotním postižením? (8 hodin)
- Sociální znevýhodnění a jeho důsledky ve vzdělávání (8 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze (8 h)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzivní témata (16 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzivní témata (32 hodin)
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace.
Hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání žáků s SVP (8 hodin)
- Možnosti hodnocení v prostředí heterogenní třídní skupiny.
- Koncepty formativního hodnocení jako nástroje k rozvoji sebehodnocení žáků, dynamické diagnostiky a práce s chybou.
- Hodnocení výsledků činností žáků se specifickými poruchami učení se zaměřením na rozlišení specifických a nespecifických chyb.
- Hodnocením individuálního vzdělávacího pokroku žáků a efektivními metodami průběžného zjišťování míry osvojení učiva v průběhu výuky.
Jak pracovat s rodinou žáka se zdravotním postižením? (8 hodin)
- Vývoj práce s rodinou v souvislosti se společenskými změnami.
- Vliv zdravotního postižení dítěte na rodinu. Fáze vyrovnávání se rodiny se zdravotním postižením dítěte. Typy výchovných postojů rodičů s přesahem do školního prostředí.
- První kontakt s rodiči – jak navázat efektivní spolupráci. Možnosti a způsoby práce vedení školy a učitele s rodiči žáka se ZP. Formy komunikace v souvislosti s typologií rodičů. Práce školy s rodiči dle jednotlivých typů zdravotního postižení. Práce s rizikovými a problémovými rodinami.
- Asistent pedagoga jako součást týmu při práci s rodinou.
- Spolupráce s odbory sociálně právní ochrany dětí – nové možnosti dle novely zákona o sociálně právní ochraně dětí.
Sociální znevýhodnění a jeho důsledky ve vzdělávání (8 hodin)
- Představení příčin, mechanismů a důsledků sociálního vyloučení, které mají vliv na vzdělávací dráhu dětí.
- Práce s kazuistikami: co lze považovat za společný handicap dětí pocházejících ze sociálně znevýhodněných rodin a nakolik je třeba nápravu individualizovat podle specifických potřeb konkrétního dítěte (na příkladu včasné péče)?
- Seznámení se základními podpůrnými opatřeními pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ v oblasti inkluze – na inkluzivní témata:
- Teoretické základy speciální pedagogiky
- Pedagogická práce s osobami s postižením, jejich klasifikace
- Příčiny a důsledky vzniku postižení, které se poté zobrazí v rámci integrované edukace
- Základy specifik při vzdělávání žáků s různými druhy postižení
- Spolupráce s asistentem pedagoga
- Osobnostní rozvoj učitele / asistenta pedagoga
- Spolupráce školy a místních aktérů
- Komunikace rodič / škola
- Diskuse, výměna zkušeností, příklady dobré praxe
Vstupní požadavky
Kurz je určen učitelům v ZŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů. Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na anglický jazyk (v rozsahu 16, 32 a 80 hodin)
Pedagogičtí pracovníci ZŠ budou podporováni ve svém profesním a odborném růstu zaměřeném na anglický jazyk prostřednictvím účasti na kurzu, který se skládá z několika bloků témat. Cílem kurzu je rozvoj stávajících kompetencí a využívání efektivních vyučovacích metod. Účastníci získají znalosti v oblasti výuky fonetiky, výslovnosti, mluvení, poslechu s porozuměním, gramatiky, čtení, psaní. V rámci navazujících blokových témat si prohloubí znalosti i z jiných dalších témat, která bezprostředně souvisejí v dnešní době s výukou anglického jazyka, mezi tato témata patří: Využití ICT ve výuce, Projektová práce a mezinárodní projekty, Testování a zkoušení. Hodnocení žáků. Účastníci získají náměty na vedení portfolia, jeho využití ve výuce. S ohledem na oblast inkluze je zařazeno i téma žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a individuální přístup k žákům v heterogenní třídě.
Kurzy dle akreditace:
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na anglický jazyk (16 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na anglický jazyk (32 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na anglický jazyk (80 hodin)
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace. Mezi vyučovaná témata patří:
1. Teoretické podklady moderní výuky. Plánování výuky.
- základy didaktiky anglického jazyka,
- základní didaktické principy a postupy ve vyučování angličtiny,
- principy plánování cizojazyčné výuky ve vztahu k osnovám pro výuku CJ a cizojazyčným učebnicím,
- typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny,
- funkce sebereflexe v procesu plánování,
- cíle výuky CJ,
- různé prostředky aktivizace žáků / studentů.
2. Učební styly žáků. Specifika výuky jednotlivých věkových skupin.
- pedagogicko-psychologické aspekty učení se cizím jazykům,
- vhodné didaktické postupy a metody ve výuce angličtiny vzhledem k různým věkovým kategoriím studentů a žáků,
- jak učit cizí jazyk,
- charakteristiky žáků a studentů různých věkových skupin,
- faktory ovlivňující proces učení se cizím jazykům.
3. Výuka slovní zásoby s rozlišením pro věkové skupiny žáků 1. a 2. stupně ZŠ a SŠ.
- význam slovní zásoby ve výuce cizího jazyka s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů,
- způsoby, jak učit slovní zásobu a učební zdroje, z nichž lze při výuce vycházet,
- osvojování a procvičování,
- kontrola, testování, hodnocení a klasifikace s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů,
- aktivizační techniky ve výuce slovní zásoby s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů.
4. Výuka gramatiky s rozlišením pro věkové skupiny žáků 1. a 2. stupně ZŠ a SŠ.
- postavení gramatiky ve výuce cizího jazyka,
- způsoby výuky gramatiky s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů,
- kombinace mateřského jazyka při výkladu a využití překladu ve výuce gramatiky,
- způsoby oprav gramatických chyb s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů,
- aktivizační techniky ve výuce gramatiky s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů.
5. Výuka poslechu s porozuměním s rozlišením pro věkové skupiny žáků 1. a 2. stupně ZŠ a SŠ.
- základní zásady a techniky poslechu s porozuměním s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů,
- nácvik poslechu, porozumění monologům, rozhovorům dvou a více osob v rámci různých témat na úrovních,
- zásady a techniky výuky poslechu s porozuměním v rámci různých typů úloh s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů.
6. Výuka mluvení s rozlišením pro věkové skupiny žáků 1. a 2. stupně ZŠ a SŠ.
- cizojazyčný ústní projevem v procesu komunikace,
- cílovými požadavky a metodickými postupy s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů,
- způsoby, jak učit mluvení,
- metodické postupy a aktivity, které jsou vhodné pro nácvik mluveného projevu s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů,
- aktivizační techniky a možnost využití moderních technologií ve výuce s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů.
7. Výuka čtení s rozlišením pro věkové skupiny žáků 1. a 2. stupně ZŠ a SŠ.
- význam a nácvik čtení s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů,
- cílové požadavky a metodické postupy s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů,
- vlivem čtení na osvojování jazykových prostředků,
- metodické postupy pro nácvik čtení s porozuměním s ohledem na různé věkové skupiny,
- vhodné aktivity pro nácvik čtení a jeho hodnocení s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů.
8. Výuka psaní s rozlišením pro věkové skupiny žáků 1. a 2. stupně ZŠ a SŠ.
- význam a nácvik psaní jako produktivní řečové dovednosti s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů,
- cílové požadavky a metodické postupy s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů,
- metodické postupy při rozvíjení písemného projevu s ohledem na různé věkové skupiny,
- aktivitami vhodné pro nácvik psaní a jeho hodnocení s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů.
9. Fonetika a výslovnost.
- základní terminologie fonetiky a fonologie,
- segmentální a suprasegmentální výslovnostní jevy,
- základní rozdíly v české a britské standardní výslovnosti,
- vztah mezi pravopisem a výslovností,
- fonetický přepis.
10. Žáci se specifickými vzdělávacími potřebami. Individuální přístup k žákům v heterogenní třídě.
- konkrétní projevy specifických poruch učení v hodinách anglického jazyka,
- metodické postupy a vhodné aktivity při nácviku jazykových prostředků a řečových dovedností,
- adekvátní formy práce a hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami,
- individuální přístup k žákům se specifickými vzdělávacími potřebami.
11. Využití ICT ve výuce.
- využití Internetu při práci s žáky a studenty,
- využití ICT prvků ve výuce anglického jazyka,
- využití ICT prvků v rámci domácích úloh,
- využití internetu pro tvorbu učebních materiálů,
- známé vzdělávací portály,
- využití multimediálních materiálů ve výuce angličtiny.
12. Portfolio, využití s žáky ve výuce, tvorba vlastního portfolia účastníka kurzu.
- využívání jazykového portfolia ve výuce cizích jazyků,
- evidence dokumentů o vlastních jazykových dovednostech a interkulturních zkušenostech,
- umění hodnotit sami sebe podle jednotných evropských měřítek,
- vytvoření vlastního portfolia,
- práce s portfoliem v hodinách anglického jazyka,
- zpracování vlastního portfolia.
13. Projektová práce a mezinárodní projekty. Evaluace učebnic pro jednotlivé věkové skupiny žáků.
- metody poznávání odlišnosti ve způsobu života lidí jiných zemí i jejich odlišné kulturní tradice,
- mezinárodní projekty (např. program Comenius),
- možnosti, jak získat potenciální partnery pro školní projekt,
- vyplnění přihlášky o grant,
- projektová práce ve výuce angličtiny a využití mezipředmětových vztahů,
- principy evaluace učebnic s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů.
14. Testování a zkoušení. Hodnocení žáků. Motivace žáků mladšího školního věku a žáků starších.
- problematika hodnocení výkonů žáků a studentů,
- podávání zpětné vazby,
- tvorba didaktických testů,
- různé způsoby hodnocení s ohledem na věkové skupiny žáků a studentů,
- vytváření vlastních didaktických testů,
- pozitivní motivace žáků a studentů s ohledem na jejich věkové skupiny.
15. Poslech pro učitele angličtiny
- procvičit poslechové dovednosti učitelů anglického jazyka a motivovat je, aby své dovednosti dále samostatně rozvíjeli,
- poskytnout učitelům přehled o různých typech úloh vhodných k nácviku poslechu s porozuměním,
- upevnit jejich znalosti zásad nácviku poslechu s porozuměním a technik práce se slyšenou informací,
- rozvíjet efektivní učební strategie u učitelů samotných i jejich žáků,
- rozvíjet schopnost analýzy chyb při poslechu s porozuměním (sebeanalýzy a analýzy chyb u žáků).
16. Moderní výukové metody a výuce anglického jazyka.
- účastník kurzu získá přehled o nových moderních možnostech výuky anglického jazyka,
- využití informačních technologií při výuce anglického jazyka,
- multimedia,
- autorské programy a jejich využití při výuce,
- E-lessons,
- interaktivní tabule a její možnosti.
17. Gramatika pro učitele angličtiny
- stručné shrnutí postavení gramatiky ve výuce cizího jazyka,
- jak učit gramatiku a nové zdroje pro výuku,
- diskuse o (ne)vhodnosti používání mateřského jazyka při výkladu a využití překladu ve výuce gramatiky,
- typické chyby žáků (i učitelů),
- aktivizační techniky ve výuce gramatiky (hry).
Vstupní požadavky
Kurz je určen učitelům na ZŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti (v rozsahu 8, 16, 32, 56 a 80 hodin)
Cílem kurzu je představení metod rozvíjejících čtenářskou gramotnost na ZŠ a seznámit učitele s inovativními metodami, postupy a technikami, jejichž pomocí je možno rozvíjet čtenářství a podporovat čtenářskou gramotnost, vytvářet u žáků kladný vztah ke čtení, schopnost porozumění, kritického hodnocení textu, komunikaci s textem, hledání informací v textu a jejich aplikaci v praxi atd. Cílem je naučit účastníky několik praktických metod práce s textem pro žáky ZŠ a objasnit, co je to „čtenářská dílna“. Kurz přispěje ke zkvalitnění profesního působení učitelů na ZŠ se zaměřením na rozvoj čtenářské gramotnosti u žáků ZŠ.
Kurzy dle akreditace:
-
Rozvoj čtenářské gramotnosti na 1. st. ZŠ (8 hodin)
-
Rozvoj čtenářské gramotnosti na 2. st. ZŠ (8 hodin)
-
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti (16 hodin)
-
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti (32 hodin)
-
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti (56 hodin)
-
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti (80 hodin)
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace. Mezi vyučovaná témata patří:
- Základní aspekty čtenářské gramotnosti
- Vymezení pojmu čtenářská gramotnost
- Etapy rozvoje funkční gramotnosti u žáků na ZŠ, příčiny funkční negramotnosti
- Význam čtenářské gramotnosti — čtenářská gramotnost, dovednost pro život
- Čtenářské strategie a cílená práce s textem pro vybudování čtenářské gramotnosti
- Čtenářská gramotnost ve vztahu k ostatním složkám funkční gramotnosti
- Pojetí výuky zaměřené na budování gramotnosti
- Vztah ke čtenářství, čtení s porozuměním, práce s textem
- Dílna čtení a zavedení dílny
- Rozvoj kritického myšlení
- Počáteční čtenářská gramotnost
- Faktory ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti u žáků ZŠ
- Mezinárodní výzkumy čtenářské gramotnosti PISA, TIMSS a OECD
- Očekávané výstupy vzhledem k definici podporované gramotnosti a RVP ZV
- Projekty pro rozvoj čtenářské gramotnosti
- Didaktické metody pro rozvoj čtenářské gramotnosti
- Podmínky pro rozvoj čtenářské gramotnosti na základních školách
- Metody a techniky rozvíjející jednotlivé aspekty čtenářské gramotnosti
- Metody rozvíjející čtenářskou gramotnost na ZŠ
- Texty různého typu a konkrétní výukové materiály
- Využité zdroje, pomůcky a způsob jejich využití
- Podpora čtenářské gramotnosti: vytváření kladného vztahu ke čtení, schopnost porozumění, kritického hodnocení textu, komunikaci s textem, hledání informací v textu a jejich aplikaci v praxi atd.
- Praktická realizace ukázkové čtenářské dílny: výběr knihy, samostatné čtení s určitým záměrem, hovory o knihách, práce s texty s využitím čtenářských strategií, referáty, záznamy o knihách
- Diskuze, výměna zkušeností
Vstupní požadavky
Kurz je určen učitelům na ZŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na rozvoj matematické gramotnosti (v rozsahu 8, 16, 32, 56 a 80 hodin)
Cílem kurzu je představení metod rozvíjejících matematickou gramotnost na ZŠ. Kurz je zaměřen na aktivity, které nabízejí žákovi možnost samostatného rozvoje jeho schopností a dovedností a současně jsou dostatečně motivující, jako např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu. Účastníci získají celou škálu praktických rad, námětů, tradičních i netradičních metod pro aplikaci ve svých hodinách matematiky a rozvoj matematické gramotnosti. Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací v řadě nových konkrétních výukových metod zaměřených na podporu matematické gramotnosti na ZŠ. Seznámí s postupy, jimiž se dá matematická gramotnost a vztah k matematice ovlivnit.
Kurzy dle akreditace:
- Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele ZŠ (8 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na rozvoj matematické gramotnosti (16 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na rozvoj matematické gramotnosti (32 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na rozvoj matematické gramotnosti (56 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na rozvoj matematické gramotnosti (80 hodin)
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace. Mezi vyučovaná témata patří:
- Vymezení pojmu matematická gramotnost
- Pojetí matematické gramotnosti
- Matematická gramotnost v RVP ZV
- Výsledky našich žáků v mezinárodních srovnáváních (TIMSS a PISA)
- Obohacení výuky v hodinách o inovativní metody
- Praktické využití poznatků z matematiky
- Matematická gramotnost v současné společnosti
- Budování vztahu k matematice
- Slovní úlohy hrou
- Funkce herních aktivit ve vyučování
- Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice
- Matematické uvažování, argumentace, komunikace
- Matematický software, který se ve výuce stále běžněji využívá (GeoNext, Cabri, GeoGebra aj.)
- Pojem didaktická situace ve vyučování matematiky
- Různé role učitele a žáka ve třídě
- Didaktický kontrakt a související jevy
- Analýza didaktické situace s ilustracemi z oblasti slovních úloh
- Diagnostika znalostí žáků podle jejich chování v didaktické situaci
- Příprava aktivit pro objevování v matematice
- Od konkrétních modelů k obecnějším vztahům
- Komunikace žák-učitel a mezi žáky vzájemně
- Zařazování návodů a rozšíření
- Vysvětlování a dokazování
- Analýza proměnných didaktické situace
- Odhalování a reedukace chybných představ žáků
- Řešení problémových úloh
- Používání správné terminologie a symboliky
- Schopnost matematizovat reálné situace
- Práce s chybou
- Odlišnosti koncepce prof. Hejného od běžné výuky
- Inspirace pro výuku – netradiční úlohy
Vstupní požadavky
Kurz je určen učitelům na ZŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Vzdělávání v oblasti metodiky výuky anglického jazyka určené pro učitele anglického jazyka na ZŠ (32 hodin)
Kurz je určen učitelům na ZŠ. Kromě toho by měl uchazeč prokázat znalost cizího jazyka na úrovni minimálně C1 SERR pro jazyky.
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
- tvořivé myšlení, osvojení si jazykových kompetencí, získání dovedností „learner autonomy“
- sebehodnocení, porozumění sociokulturní i interkulturní složce jazyka, osvojení termínů plurilingvismus a multilingvismus
- metodické vedení jazykových projektů a portfolií, řečové dovednosti vedoucí k plynulosti a suverenitě projevu
- profesní dovednosti osvojením si komunikačních a metodických dovedností
- argumentace: argumentační jazyk a způsob vedení debaty, verbální a nonverbální komunikace jako základní aspekt komunikace
- rétorické figury a obraty, práce se zdroji: akceptovatelné a neakceptovatelné zdroje
- jak funguje mozek při procesu učení se cizím jazykům, využití teorie rozmanitých inteligencí, styly učení studentů a žáků
- věk, gender, využití získaných poznatků v praktické výuce angličtiny na školách, příklady dobré praxe
Vstupní požadavky
Kurz je určen učitelům na ZŠ. Kromě toho by měl uchazeč prokázat znalost cizího jazyka na úrovni minimálně C1 SERR pro jazyky.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů. Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.