Naše nabídka akreditovaných kurzů pro šablony zahrnuje vzdělávací aktivity připravené speciálně pro oblast dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, a to v souladu s požadavky šablon (obsah kurzu, hodinová dotace atd.). Akreditace si můžete stáhnout na stránce Akreditace.
Realizujeme především kurzy na míru dle požadavků konkrétní školy či školského zařízení, a to v rámci celé republiky. Tyto si mohou vybrat z celé naší nabídky jakýkoliv typ kurzu, na místě, čase a dalších specifických požadavcích se dohodneme. V případě Vašeho požadavku nám zašlete poptávku a my pro Vás připravíme kurz na míru. Jednotlivci se mohou přihlásit na některý z vypsaných termínů.
Odkaz na Akreditované kurzy ICT pro SŠ a VOŠ – Šablony
Odkaz na Akreditované kurzy Osobnostně sociální rozvoj pro SŠ a VOŠ – Šablony
Akreditované kurzy pro SŠ a VOŠ – Šablony
Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ a VOŠ zaměřené na projektovou výuku (v rozsahu 8, 16 a 24 hodin)
Projektová výuka je považována za velmi efektivní v souvislosti s naplňováním klíčových kompetencí vymezených v RVP, neboť při výuce pomocí této metody dochází k osvojení a upevnění nových vědomostí i dovedností a rozvoji formativních stránek osobnosti (odpovědnost, vytrvalost, tolerance, spolupráce, komunikační schopnosti, sebekritičnost, aktivita, samostatnost a tvořivost). Projektová výuka také napomáhá k začleňování mezipředmětových vazeb a průřezových témat do výuky. Cílem tohoto kurzu je prohloubit znalosti učitelů v projektové výuce a jejich možnostech využití ve výuce.
Kurzy dle akreditace:
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ a VOŠ zaměřené na projektovou výuku (8 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ a VOŠ zaměřené na projektovou výuku (16 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ a VOŠ zaměřené na projektovou výuku (24 hodin)
- Školní projekty podporující podnikavost – fiktivní firmy v rozsahu 8 a 16 hodin pro SŠ a VOŠ
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace. Mezi vyučovaná témata patří:
Pozitiva a negativa projektové výuky
- Dimenze žáka
- Dimenze učitele
BLOK I – co potřebujeme znát k založení fiktivní firmy (8 hodin)
- Přínosy založení fiktivní firmy pro vzdělávání.
- Znalosti a dovednosti nezbytné pro řízení firmy – obchodní a manažerské,legislativa, ekonomika firmy.
- Podnikatelský záměr.
- Založení, fungování a ukončení činnosti studentské firmy.
- Veletrh studentských firem.
BLOK II – praktické zpracování projektu fiktivní firmy (8 hodin)
- Výběr předmětu a právní formy podnikání.
- Dokumenty potřebné k založením firmy.
- Sestavení reálného podnikatelského záměru – fiinancování majetku, rozpočet, účetnictví, organizační struktura.
- Založení fiktivní firmy a její vedení.
- Příprava na veletrh fiktivních firem.
- Ukončení činnosti fiktivní firmy.
BLOK III – rysy, které má projekt mít
- Projekt vychází z potřeb (potřeba získávat nové zkušenosti, odpovědnosti za svou činnost, …) a zájmů.
- Projekt vychází z konkrétní a aktuální situace, která se neomezuje jen na prostředí školy.
- Projekt je interdisciplinární.
- Projekt je především podnikem žáka.
- Práce žáků v projektu přináší konkrétní produkt, tj. výstup, kterým se účastníci projektu prezentují.
- Projekt se zpravidla uskutečňuje ve skupině (ale může být i projekt individuální).
- Projekt umožňuje začlenění školy do života obce nebo širší veřejnosti.
- Základní kroky projektu
- Integrace projektu
- Rozsah projektu
- Časový rámec projektu
- Finanční řízení projektu
- Jakost projektu
- Rizika projektu
- Zdroje projektu
- Změny v projektu
- Dokumentace projektu
Vstupní požadavky
kurz je určen pedagogickým pracovníkům na SŠ a VOŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ a VOŠ zaměřené na anglický jazyk v rozsahu 8, 16, 24 a 80 hodin
Kurzy se skládají z několika bloků témat. Cílem kurzuůje rozvoj stávajících kompetencí a využívání efektivních vyučovacích metod. Účastníci si rozšíří znalosti v oblasti výuky slovní zásoby, v učebních stylech studentů, získají povědomí o specificích výuky anglického jazyka včetně teoretických podkladů moderní výuky a jejího plánování. Získají znalosti v oblasti výuky fonetiky, výslovnosti, mluvení, poslechu s porozuměním, gramatiky, čtení, psaní s rozlišením. V rámci navazujících blokových témat si prohloubí znalosti v oblastech, které bezprostředně souvisejí s výukou anglického jazyka, jako např. využití ICT ve výuce nebo hodnocení studentů. Účastníci získají náměty na vedení portfolia, jeho využití ve výuce.
Kurzy dle akreditace:
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ zaměřené na anglický jazyk (16 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ zaměřené na anglický jazyk (24 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ zaměřené na anglický jazyk (80 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků VOŠ zaměřené na anglický jazyk (8 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků VOŠ zaměřené na anglický jazyk (16 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků VOŠ zaměřené na anglický jazyk (24 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků VOŠ zaměřené na anglický jazyk (80 hodin)
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace. Mezi vyučovaná témata patří:
1. Úvod do kurzu. Teoretické podklady moderní výuky. Plánování výuky.
- základy didaktiky anglického jazyka
- základní didaktické principy a postupy ve vyučování angličtiny
- principy plánování cizojazyčné výuky
- typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny
- funkce sebereflexe v procesu plánování
- různé prostředky aktivizace studentů
2. Učební styly studentů. Specifika výuky jednotlivých anglického jazyka.
- pedagogicko-psychologické aspekty učení se cizím jazykům
- vhodné didaktické postupy a metody ve výuce angličtiny vzhledem k různým věkovým kategoriím studentů
- jak učit cizí jazyk, faktory ovlivňující proces učení se cizím jazykům
- charakteristiky studentů různých věkových skupin
3. Výuka slovní zásoby.
- význam slovní zásoby ve výuce cizího jazyka
- způsoby, jak učit slovní zásobu a učební zdroje, z nichž lze při výuce vycházet
- osvojování, procvičování, kontrola, testování, hodnocení a klasifikace
- aktivizační techniky ve výuce slovní zásoby
4. Výuka gramatiky.
- postavení gramatiky ve výuce cizího jazyka
- způsoby výuky gramatiky
- kombinace mateřského jazyka při výkladu a využití překladu ve výuce gramatiky
- způsoby oprav gramatických chyb
- aktivizační techniky ve výuce gramatiky
5. Výuka poslechu.
- základní zásady a techniky poslechu s porozuměním
- nácvik poslechu, porozumění monologům, rozhovorům dvou a více osob v rámci různých témat na úrovních
- zásady a techniky výuky poslechu s porozuměním v rámci různých typů úloh
6. Výuka mluvení.
- cizojazyčný ústní projevem v procesu komunikace
- cílovými požadavky a metodickými postupy
- způsoby, jak učit mluvení
- metodické postupy a aktivity, které jsou vhodné pro nácvik mluveného projevu
- aktivizační techniky a možnost využití moderních technologií
7. Výuka čtení.
- význam a nácvik čtení
- cílové požadavky a metodické postupy
- metodické postupy pro nácvik čtení s porozuměním
- vhodné aktivity pro nácvik čtení a jeho hodnocení
8. Výuka psaní.
- význam a nácvik psaní jako produktivní řečové dovednosti
- cílové požadavky a metodické postupy
- metodické postupy při rozvíjení písemného projevu
9. Fonetika a výslovnost.
- základní terminologie fonetiky a fonologie
- segmentální a suprasegmentální výslovnostní jevy
- základní rozdíly v české a britské standardní výslovnosti
- vztah mezi pravopisem a výslovností, fonetický přepis
10. Využití ICT ve výuce.
- využití Internetu při práci se studenty
- využití ICT prvků ve výuce anglického jazyka a v rámci domácích úloh
- využití internetu pro tvorbu učebních materiálů, známé vzdělávací portály
- využití multimediálních materiálů ve výuce angličtiny
11. Portfolio, využití ve výuce, tvorba vlastního portfolia účastníka kurzu.
- využívání jazykového portfolia ve výuce cizích jazyků
- evidence dokumentů o vlastních jazykových dovednostech a interkulturních zkušenostech
- umění hodnotit sami sebe podle jednotných evropských měřítek
- vytvoření a zpracování vlastního portfolia
- práce s portfoliem v hodinách anglického jazyka
12. Testování a zkoušení. Hodnocení studentů. Motivace studentů.
- problematika hodnocení výkonů studentů, různé způsoby hodnocení studentů
- podávání zpětné vazby
- vytváření vlastních didaktických testů
- pozitivní motivace studentů
13. Poslech pro učitele angličtiny.
- procvičit poslechové dovednosti učitelů anglického jazyka a motivovat je, aby své dovednosti dále samostatně rozvíjeli
- poskytnout učitelům přehled o různých typech úloh vhodných k nácviku poslechu s porozuměním
- upevnit jejich znalosti zásad nácviku poslechu s porozuměním a technik práce se slyšenou informací
- rozvíjet efektivní učební strategie u učitelů samotných i jejich studentů
- rozvíjet schopnost analýzy chyb při poslechu s porozuměním (sebeanalýzy a analýzy chyb u studentů)
14. Gramatika pro učitele angličtiny.
- stručné shrnutí postavení gramatiky ve výuce cizího jazyka
- diskuse o (ne)vhodnosti používání mateřského jazyka při výkladu a využití překladu ve výuce gramatiky
- typické chyby studentů (i učitelů)
- aktivizační techniky ve výuce gramatiky (hry)
Vstupní požadavky
Kurzy jsou určeny pedagogickým pracovníkům SŠ a VOŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ a VOŠ v oblasti inkluze v rozsahu 8, 16 a 24 hodin
Cílem kurzu je seznámit účastníky kurzu prostřednictvím interaktivních přednášek a zážitkových aktivit s efektivními metodami hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání studentů v rámci inkluzivního vzdělávání; představit efektivní způsoby hodnocení ve vztahu k metodám umožňujícím diferenciaci a individualizaci výuky. Cílem kurzu je podání základních informací a systému středoškolského vzdělávání studentů se SVP včetně škol, které jsou zaměřeny na vzdělávání zdravotně postižených a znevýhodněných. Dílčí obsahový cíl sleduje možnosti profesního uplatnění v kontextu eliminace negativních dopadů profesní adjustace a vymezuje motivační kritéria pro celoživotní učení cílové skupiny.
Kurzy dle akreditace:
- Hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání studentů s SVP (16 hodin) – pro SŠ a VOŠ
- Informování rodiny o hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání studentů s SVP (24 hodin) – pro SŠ a VOŠ
- Hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání studentů s SVP (8 hodin) – pro SŠ
- Specifika vzdělávání studentů se SVP (16 hodin) – pro SŠ
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ v oblasti inkluze (24 hodin) – pro SŠ
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace. Mezi vyučovaná témata patří:
Střední škola a její klasifikace, možnosti cílové skupiny při výběru střední školy. Odborné učiliště, systém profesí, specifika a možnosti uplatnění. Praktická škola, její jedinečnost v systému středních škol. Legislativní opatření výchovy a vzdělávání studentů se SVP na středních školách (Účastníci budou seznámeni s novou filosofií posuzování speciální vzdělávacích potřeb v rámci změn v české legislativě-charakteristika, implementace a zavádění podpůrných opatření. Souvisejícím cílem je vysvětlit účastníkům změny v pojetí „naplňování“ vzdělávacích potřeb studentů se zdravotním postižením, přehled normativních, organizačních a metodických norem, které zavádění podpůrných opatření v českém školství zajišťují. Vzdělávacím cílem je zajistit zvýšení vědomostí a znalostí účastníků o novém prvku speciálně pedagogické podpory žáků cílové skupiny u nás a naučit je rozpoznat úkoly, které z nového modelu podpory vyplývají pro školy). Úloha výchovného poradce a speciálního pedagoga na středních školách. Individuální plány pro žáky se SPV na středních školách. Realizace tranzitních programů. Specifika profesní adjustace žáků se SVP a její negativní dopady. Motivace pro celoživotní vzdělávání. Spolupráce s rodinou žáka střední školy. Spolupráce s odbornými poradenskými pracovišti.
Možnosti hodnocení v prostředí heterogenní třídní skupiny. Koncepty formativního hodnocení jako nástroje k rozvoji sebehodnocení studentů, dynamické diagnostiky a práce s chybou. Hodnocení výsledků činností studentů se specifickými poruchami učení se zaměřením na rozlišení specifických a nespecifických chyb. Hodnocením individuálního vzdělávacího pokroku studentů a efektivními metodami průběžného zjišťování míry osvojení učiva v průběhu výuky. (Představení možností diferenciace ve využívání hodnotících nástrojů a postupů formou workshopu zaměřeného na tvorbu různých nástrojů hodnocení znalostí/kompetencí. Představení možností průběžného zjišťování míry osvojení a porozumění učivu v průběhu výuky formou simulované výuky s maximálním zapojením účastníků).
Vstupní požadavky
Kurzy jsou určeny pedagogickým pracovníkům SŠ, popř. VOŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ a VOŠ zaměřené na polytechnické vzdělávání v rozsahu 8, 16 a 24 hodin
Vzdělávacím cílem programu je seznámit a naučit pedagogické pracovníky využívat poznatků vědeckých pracovišť a stavu techniky v praxi v jejich práci a transformaci do výukových materiálů v teoretické přípravě a zejména v praxi. Proces je nastaven na rozšíření znalostí s odkazem na světový stav techniky a jeho využívání v praxi. Absolvent se pak orientuje v neustále se měnící oblasti techniky. Je schopen vedení studentů / praktiků z praxe, připravovat je na stále nově vznikající situace a učit je pokoušet se nalézat nová kvalifikovaná řešení, využívat stávajících řešení technických problémů pro tvorbu nových, netradičních. Úspěšný absolvent projektu je schopen vést k nalézání nových řešení, umí se orientovat v hodnotách a datech, upravovat je a připravit flexibilní výukový materiál tak, aby absolvent školy byl schopen se orientovat v procesu změn.
Kurzy dle akreditace:
- Polytechnické vzdělávání: blok I. (8 hodin) – pro ZŠ, SŠ, VOŠ
- Polytechnické vzdělávání: blok II. (8 hodin) – pro ZŠ, SŠ, VOŠ
- Polytechnické vzdělávání: blok III. (8 hodin) – pro ZŠ, SŠ, VOŠ
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ zaměřené na polytechnické vzdělávání (16 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ zaměřené na polytechnické vzdělávání (24 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků VOŠ zaměřené na polytechnické vzdělávání (16 hodin)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků VOŠ zaměřené na polytechnické vzdělávání (24 hodin)
Termíny školení
Od - Do | Místo výuky | Hodiny | Cena vč. DPH | |
---|---|---|---|---|
Od - Do | Místo výuky | Hodiny | Cena vč. DPH | |
15.03. - 16.03. 2021 | On-line | 8 hod | 1890,-Kč | sendPŘIHLÁSIT SE |
Obsahová náplň
Polytechnické vzdělávání: blok I. (8 hodin)
- Legislativní rámec výuky
- Koncepce vzdělávacího procesu v souvislostech
- Základní dovednosti, ovládání techniky
- Světový stav techniky, ukázky, zdroje informací
- Nová, netradiční řešení s odkazem na vývoj
- Konkurenceschopnost v oborech
- Mezioborové procesy
Polytechnické vzdělávání: blok II. (8 hodin)
- Multifunkční pracovník v praxi
- Neustálé změny ve vývoji a reakce školství
- Teorie prvního kroku
- Popularizace oborů a přiblížení k realitě
- Mediální tlaky, ztráta vzorů, absence ideálů
- Pedagog, jako vzor vědění a dovednosti
- Působení praktiků ve výuce v rámci programu věda-výzkum-praxe
- Prostor pro odbornou praxi ve firmách s vysokou přidanou hodnotu
Polytechnické vzdělávání: blok III. (8 hodin)
- Vývoj inteligence mladé populace, nové cíle
- Jak pacifikovat některé negativní trendy
- Zamezení ztráty jemné motoriky a její důsledky pro odbornost
- Vývoj v zahraničí
- Podíl podnikatelské sféry na vývoji lidských zdrojů
- Jak nové metody uvádět do praxe, když mladá generace nechce
- Rozevírání nůžek oborů a odborností – teorie a praxe
- Tržní prostředí versus škola
- Případové studie, odborné studie, příklady z praxe
Vstupní požadavky
Kurzy jsou určeny pedagogickým pracovníkům SŠ a VOŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ a VOŠ zaměřené na rozvoj matematické gramotnosti v rozsahu 8 hodin
Cílem kurzů je představení metod rozvíjejících matematickou gramotnost na SŠ a VOŠ. Účastníci se seznámí s postupy, jimiž se dá matematická gramotnost a vztah k matematice u studentů na ovlivnit. Vzdělávací cíl je navázán na RVP. Kurzy jsou zaměřeny s ohledem na utváření a rozvíjení klíčových kompetencí, na vymezování problémů a jejich řešení – jedna z kompetencí matematické gramotnosti zahrnuje schopnost rozpoznat a formulovat matematické problémy a řešit je různými způsoby. Absolvent kurzu se seznámí s tím, že úroveň matematické gramotnosti se projeví, když jsou matematické znalosti a dovednosti používány k vymezení, formulování a řešení problémů z různých oblastí a kontextů a k interpretaci jejich řešení s užitím matematiky.
Kurzy dle akreditace:
- Rozvoj matematické gramotnosti na SŠ (8 hod)
- Rozvoj matematické gramotnosti na VOŠ (8 hod)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ a VOŠ zaměřené na rozvoj matematické gramotnosti (16 hod)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ a VOŠ zaměřené na rozvoj matematické gramotnosti (24 hod)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ a VOŠ zaměřené na rozvoj matematické gramotnosti (80 hod)
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace. Mezi vyučovaná témata patří:
- Vymezení pojmu matematická gramotnost a její pojetí na SŠ a VOŠ
- Matematická gramotnost v RVP.
- Obohacení výuky v hodinách o inovativní metody.
- Praktické využití poznatků z matematiky.
- Matematická gramotnost v současné společnosti.
- Budování vztahu k matematice.
- Slovní úlohy hrou, fuknkce herních aktivit ve vyučování.
- Matematické uvažování, argumentace, komunikace.
- Pojem didaktická situace ve vyučování matematiky, analýza didaktické situace a jejich proměnných.
- Různé role učitele a studenta ve třídě, komunikace student – učitel a mezi studenty vzjemně.
- Diagnostika znalostí studentů podle jejich chování v didaktické situaci.
- Příprava aktivit pro objevování v matematice.
- Zařazování návodů a rozšíření, vysvětlování a dokazování.
- Odhalování a reedukace chybných představ studentů
- Používání správné terminologie a symboliky.
- Schopnost matematizovat reálné situace.
- Inspirace pro výuku.
Vstupní požadavky
Kurzy jsou určeny pedagogickým pracovníkům SŠ a VOŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Školní projekty podporující podnikavost – fiktivní firmy v rozsahu 8 a 16 hodin pro SŠ a VOŠ
Cílem kurzu je nejen naučit pedagogy orientovat se v reálném prostředí firem a související legislativě, ale také ukázat jim a naučit je, jak tyto znalosti a dovednosti efektivně uplatnit ve výuce. Po absolvování semináře účastníci kurzu umí připravit a úspěšně zrealizovat projekt fiktivní firmy v rámci vlastní školy, s ohledem na její specifické podmínky, zaměření, počet žáků či studentů i ŠVP. Kurz je určen jak k rozvoji projektové výuky ve školách, tak k podpoře podnikavosti u žáků a studentů.
Kurzy dle akreditace:
- Školní projekty podporující podnikavost – fiktivní firmy (8 hodin) – BLOK I
- Školní projekty podporující podnikavost – fiktivní firmy (8 hodin) – BLOK II
- Školní projekty podporující podnikavost – fiktivní firmy (16 hodin) – BLOK I a II
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace. Mezi vyučovaná témata patří:
BLOK I – co potřebujeme znát k založení fiktivní firmy (8 hodin)
- Přínosy založení fiktivní firmy pro vzdělávání.
- Znalosti a dovednosti nezbytné pro řízení firmy – obchodní a manažerské,legislativa, ekonomika firmy.
- Podnikatelský záměr.
- Založení, fungování a ukončení činnosti studentské firmy.
- Veletrh studentských firem.
BLOK II – praktické zpracování projektu fiktivní firmy (8 hodin)
- Výběr předmětu a právní formy podnikání.
- Dokumenty potřebné k založením firmy.
- Sestavení reálného podnikatelského záměru – fiinancování majetku, rozpočet, účetnictví, organizační struktura.
- Založení fiktivní firmy a její vedení.
- Příprava na veletrh fiktivních firem.
- Ukončení činnosti fiktivní firmy.
Vstupní požadavky
Kurzy jsou určeny pedagogickým pracovníkům SŠ a VOŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Rozvíjení podnikatelských dovedností : Výchova k podnikavosti v rozsahu 8, 16 a 24 hodin pro učitele SŠ a VOŠ
Cílem kurzů je naučit rozvíjet iniciativu, nezávislost a inovativní přístup ve všech aspektech života. Posilovat schopnost studentů objevovat problémy a otázky k řešení v běžném životě společnosti, odhodlání uvádět nápady a myšlenky do praktického života. Vést k odhodlání, vytrvalosti, tvořivosti, naučit dodržování etických zásad v podnikání i soukromém životě. Naučit obchodním a marketingovým dovednostem.
Hlavním cílem je přijmout podnikání jako příklad poctivosti při seberealizaci, získat vyšší míru samostatnosti a sebevědomí, brát podnikání jako službu ostatním. Naučit se efektivně komunikovat, vytvářet účinné vztahy spolupráce a prezentovat své výsledky. Využít svůj talent ke zlepšení života společností a k přijetí zodpovědnosti za výsledky své práce.
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace. Mezi vyučovaná témata patří:
- Smysl a obsah podnikavosti jako stylu života, zájem o své okolí kde žiji
- Jak funguje ekonomika, etika v podnikání, invence a inovace
- Vlastnosti, schopnosti a dovednosti podnikatele
- Plánovaní a organizace, analýza situace
- Osvojení měkkých dovedností – vedení a delegování
- Komunikace verbální – tváří v tvář, telefonicky, písemně
- Efektivní vyjednávání, týmová spolupráce
- Networking – budování a udržování kontaktů
- Navázání kontaktů a spolupráce s mentorskou firmou, návštěva partnerské firmy
- Identifikace problémů v okolí (prostředí) ve kterém žiji, hledání jejich řešení – využití projektového vedení
- Navržení produktu – výrobku nebo služby. Charakteristika užitkových vlastností produktu
- Výroba produktu, nebo navržení koncepce služby – rozdělení rolí a spolupráce v týmu
- Průzkum trhu – reakcí okolí na navržené řešení, pružná reakce na výzvy
- Volba netradičních řešení, přesvědčení ostatních
- Porozumění ekonomickým mechanizmům, možnostem a etickým řešením v praxi
- Využití digitálních nástrojů komunikace v propagaci firmy
- Příprava na vystoupení na veřejnosti – účast na veletrhu fiktivních firem
- Prezentace projektu s obhájením řešení
- Systém postupného zlepšování – „kaizen“
Vstupní požadavky
Kurzy jsou určeny pedagogickým pracovníkům SŠ a VOŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Úvod do projektového řízení ve školách: blok I. – III. (3 x 8 hodin)
Projektová výuka je považována za velmi efektivní v souvislosti s naplňováním klíčových kompetencí, neboť vzdělávání pomocí této metody přispívá k osvojení a upevnění nových vědomostí i dovedností a rozvoji formativních stránek osobnosti (odpovědnost, vytrvalost, tolerance, spolupráce, komunikační schopnosti, sebekritičnost, aktivita, samostatnost a tvořivost). Projektová výuka také napomáhá k propojení různých oblastí vzdělávání.
Cílem kurzu je seznámit pedagogy se základy projektového řízení, ukázat jim přínos projektového vzdělávání pro děti, žáky a studenty a naučit je, jak v praxi připravit a úspěšně zrealizovat různé typy projektů bez ohledu na specifika jejich specializace a aprobace. Jedná se o základní kurz v oblasti projektového řízení pedagogických pracovníků, z jehož výstupů mohou čerpat pedagogové různých typů škol.
Seznámíte se se základy metodiky a techniky projektového řízení a budou připraveni následně prakticky využít získané dovednosti a schopnosti při přípravě, tvorbě a praktickém řízení svých projektů.
- Úvod do projektového řízení ve školách I (8 hodin)
- Úvod do projektového řízení ve školách II (8 hodin)
- Úvod do projektového řízení ve školách III (8 hodin)
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Úvod do projektového řízení ve školách I (8 hodin):
- Základní obecná pravidla přípravy a realizace projektů:
- Úvod do projektového řízení
- Projektový záměr, zakládací list projektu
- Cíle a přínosy projektu
- Zásady úspěšného řízení projektu
- Organizační struktura projektu
- Osobnost projektového manažera
- Zainteresované strany
- Nástroje, techniky a mezinárodní standardy řízení projektu
- Posloupnost a životní cyklus projektu
- Životní fáze týmu
- Základní metody projektové výuky ve školách:
- projekt jako prostředek motivace a stimulace dětí, žáků a studentů k podpoře jejich zájmu o vzdělávání,
- projekt jako prostředek rozvoje osobnosti a klíčových kompetencí dětí, žáků a studentů, posílení kooperace a vzájemné podpory ve skupině, rozvoj aktivního řešení problémů,
- zlepšení komunikace a spolupráce mezi aktéry školy.
- Problémy, příklady projektové výuky ve školách.
Úvod do projektového řízení ve školách II (8 hodin):
- Základní obecná pravidla metodiky a techniky řízení projektů:
- Předprojektová fáze projektu
- SWOT analýza
- Plánování
- Logický rámec – čtení
- WBS – tvorba
- Časové plánování – Gantt, digramy, kritická cesta
- Kvalita projektu, nástroje řízení kvality
- Základní metody a techniky projektové výuky ve školách:
- projekt jako prostředek motivace a stimulace dětí, žáků a studentů k podpoře jejich zájmu o vzdělávání,
- projekt jako prostředek rozvoje osobnosti a klíčových kompetencí dětí, žáků a studentů, posílení kooperace a vzájemné podpory ve skupině, rozvoj aktivního řešení problémů,
- zlepšení komunikace a spolupráce mezi aktéry školy.
- Problémy, příklady projektové výuky ve školách.
Úvod do projektového řízení ve školách III (8 hodin):
- Základní obecná pravidla metodiky a techniky řízení projektů:
- Vedení projektového týmu
- Matice zodpovědnosti a pravomoci
- Nastavení a řízení procesů
- Komunikační strategie
- Realizace projektu
- Řízení změn
- Řízení rizik
- Tvorba a řízení rozpočtu, Finanční řízení
- Controling, řízená dokumentace, ukončení projektu
- Základní metody a techniky projektové výuky ve školách:
- projekt jako prostředek motivace a stimulace dětí, žáků a studentů k podpoře jejich zájmu o vzdělávání,
- projekt jako prostředek rozvoje osobnosti a klíčových kompetencí dětí, žáků a studentů, posílení kooperace a vzájemné podpory ve skupině, rozvoj aktivního řešení problémů,
- zlepšení komunikace a spolupráce mezi aktéry školy.
- Problémy, příklady projektové výuky ve školách.
Vstupní požadavky
Kurz je určen pedagogickým pracovníkům MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ a gymnázií včetně vedoucích pedagogických pracovníků.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.