Rozvoj finanční gramotnosti v MŠ (v rozsahu 16 hodin)
Děti v mateřské škole získávají základy společenského života a valnou většinu věcí přijímají od svého okolí. Umění řešit problémy či tvořivě řešit nejrůznější situace se rozvíjí již v raném věku, již v dětství se rozhoduje, jak budu v životě úspěšný. A ačkoliv dětem ve školce těžko vysvětlíme rozpočet či finanční plány, můžeme jim vštěpit základy společenské zodpovědnosti, naučit je být přátelskými, podělit se s ostatními, naučit je rozhodovat o sobě a o tom, co je pro ně v životě důležité a jak umět naplno využít dostupných zdrojů a svých možností. Cílem kurzu vysvětlit a objasnit učitelům MŠ základy finanční gramotnosti, které mohou využít v MŠ a vštěpit jim základy finanční gramotnosti.
Kurzy dle akreditace:
- Rozvoj finanční gramotnosti pro učitele MŠ (16 hodin)
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Kurz bude zaměřen na inspiraci učitelů MŠ, tak aby se naučili předávat nenásilnou formou základní znalosti z oblasti finanční gramotnosti dětem z MŠ (vyprávění s obrázky, rozhovoru, besedy apod.), aby děti poznávaly význam peněz, jak se k nim přichází, jak vypadaly dříve a nyní, jak je důležité s nimi správně hospodařit.
Peníze – k čemu jsou? Z čeho jsou peníze? Kde se berou peníze?
Co to znamená šetřit? Co musíte udělat když chcete, aby vám rodiče koupili hračku? Co musí udělat rodiče, aby vám koupili hračku?
Hra: na obchod, na banku, malování bankovek. Základy společenské zodpovědnosti. Jak být přátelským, jak a proč se podělit.
Kapesné a děti. Náměty na pomůcky, aneb jak si je vytvořit v prostředí MŠ. Didaktické hry rozvíjející finanční gramotnost u dětí v MŠ.
Vstupní požadavky
Kurz je určen učitelům v MŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele MŠ (v rozsahu 8)
Cílem kurzu je představení metod rozvíjejících matematickou gramotnost v MŠ. Rozvíjení předmatematických představ v rámci předškolního vzdělávání spočívá zejména ve vytváření rozmanité vzdělávací nabídky a poskytnutí dostatku příležitostí k rozvíjení mnoha schopností a dovedností a k získávání potřebných vědomostí, které jsou posléze předpokladem ke zvládání učiva matematiky, a tím i vytváření kladného vztahu k matematice. Pravděpodobnost úspěchu se zvyšuje s dobrým pochopením a upevněním základních pojmů, osvojením jednodušších dovedností jako podkladu pro řešení úkolů obtížnějších. Předmatematické představy prolínají téměř všemi aktivitami, váží se jak na běžný život dítěte, tak na ostatní činnosti, např. jazykové, tělesné, estetické apod. Děti v mateřské škole jsou připravovány na školní matematiku cíleně prostřednictvím hry i každodenních činností. A s těmito činnostmi budou učitelky v MŠ seznámeny v rámci tohoto kurzu.
Kurzy dle akreditace:
- Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele MŠ (8 hodin)
- Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele MŠ (16 hodin)
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace. Mezi vyučovaná témata patří:
- Vytvářet představy (o tvarech, polohách, počtu…).
- Vyjadřovat své představy pohybem, graficky, slovem, případně smíšenou formou.
- U dějů vnímat jejich souvislost i následnost, prostor, ve kterém se děje odehrávají včetně prostorových vztahů mezi objekty a jejich změnami.
- Rozlišovat mezi důležitým a nepodstatným, rozlišovat mezi možným a jistým, vyhodnocovat, co je pravda/nepravda (správně/nesprávně), chápat negaci individuálních jednoduchých výroků.
- Chápat číslo (přirozené) ve všech jeho rolích (např. počet, jméno), chápat alespoň omezeně kontexty, v nichž se číslo může vyskytovat.
- Zaregistrovat vyjádření kvantity (určité i neurčité) v proudu řeči v různých jazykových podobách, umět porovnat množství i počet objektů vhodnými způsoby.
- Rozumět otázkám a umět odlišovat různé otázky.
- Odpovídat na vybrané otázky se snahou o co nejúplnější informaci.
- Respektovat v různých aktivitách zadané podmínky, pokyny (návod, instrukci) včetně pochopení role sloves se záporkou a kvantifikátorů.
- Vnímat dva objekty současně a rozumět vybraným vztahům mezi nimi, chápat vztah celku a jeho částí, objevovat strukturu celku a funkce částí.
Vstupní požadavky
Kurz je určen učitelům v MŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.