Aktuální trendy marketingové komunikace pro vedoucí pedagogické pracovníky
Aktuální trendy marketingové komunikace pro vedoucí pedagogické pracovníky
Aktuální trendy marketingové komunikace pro vedoucí pedagogické pracovníky. Kurz je určen pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských zařízení. Kurz o časové dotaci 8 hodin.
Účastníci se seznámí s nejaktuálnějšími trendy a technologiemi marketingové komunikace, na dobrých i špatných příkladech zjistí, co skutečně funguje a jak to mohou využít ve své pozici řídícího pracovníka. Získají náměty na otevřenou formu komunikace, nová a levná řešení pro vlastní pedagogickou / řídící praxi. Získané informace využijí při tvorbě marketingu a public relations jejich školy / vzdělávací instituce.
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Aktuální trendy marketingové komunikace pro vedoucí pedagogické pracovníky. Účastníci kurzu získají informace o nových trendech v oblasti marketingové komunikace:
- Co je pouze „in“ a co skutečně funguje?
- Funguje efektivní on-line marketing
- Jak zaujmout uživatele sociálních sítí?
- Tajemství úspěšného webu a efektivního direct mailingu.
- Co je dnes jenom „trendy“ a z čeho bude opravdu „trend“?
- úspěchy největších značek, které (ne)lze opakovat
- Mnohosměrná komunikace – využití sítě informačních kanálů.
- Nové trendy a postupy pro účinný on-line marketing
- Jak komunikovat v on-line prostředí?
- Funkční direct mailová kampaň.
- Současné trendy ve využití sociálních sítí.
Nové přístupy v marketingu a public relations.
Vstupní požadavky
Kurz je určen pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských zařízení.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Jak na zvýšení výkonu pedagogů a odstranění mezigeneračních rozdílů
Jak na zvýšení výkonu pedagogů a odstranění mezigeneračních rozdílů
Jak na zvýšení výkonu pedagogů a odstranění mezigeneračních rozdílů (16 hodin). Kurz je určen učitelům na MŠ, ZŠ a SŠ. Počet účastníků je max. 25.
Cílem kurzu vysvětlit a objasnit učitelům možnosti profesního řízení vlastní pedagogické kariéry, budou umět stanovit své profesní cíle a silné stránky v oblasti dovedností a celoživotního rozvoje pedagoga. Jedná se o pozici, která prochází vývojem a obměnami, na které je potřeba umět odpovídajícím způsobem reagovat. Je potřeba rovněž získat informaci o přístupu a formulování dalšího vývoje, který souvisí se samotnou osobností pedagogů. Získají informace o tom, jak řešit případné konflikty, které vzniknou na pracovišti, ale i jak kontrolovat své vlastní pracovní vytížení s ohledem na zvládání stresových situací.
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Jak na zvýšení výkonu pedagogů a odstranění mezigeneračních rozdílů:
- stanovení profesních cílů a oblastí celoživotního rozvoje pedagoga (2 hodiny),
- stanovení silných stránek v oblasti dovedností (2 hodiny),
- pracovní pedagogický rozvoj a profesní očekávání (2 hodiny),
- zvládání změn v práci i profesní kariéře, změna osoby pedagoga v průběhu profesní kariéry (2 hodiny),
- struktura pracovního pedagogického kolektivu (2 hodiny),
- řešení konfliktů na pracovišti (2 hodiny),
- kontrola nad pracovním vytížením pedagoga a organizace práce a volného času (2 hodiny),
- organizace vlastní pracovní náplně, zvládání stresu (2 hodiny).
Vstupní požadavky
- Kurz je určen učitelům na MŠ, ZŠ a SŠ.
Způsob ukončení
- Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
- Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Manažerské dovednosti vedoucích pedagogických pracovníků
Manažerské dovednosti vedoucích pedagogických pracovníků
Manažerské dovednosti vedoucích pedagogických pracovníků. Kurz je určen pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských zařízení. Kurz o časové dotaci 80 hodin.
Cílem kurzu vysvětlit a objasnit vedoucím pracovníkům několik oblastí, které mohou aplikovat ve své praxi, které souvisejí s manažerskými činnostmi, protože jako řešitelé vystupují v rolích manažerů. V rámci několika tematických bloků se seznámí s těmito základními tématy:
1. Pracovní role a motivace – 5 hodin
2. Plánování a organizování – 5 hodin
3. Porada jako nástroj výkonného řízení – 5 hodin
4. Hodnotící pohovor s pracovníkem – 5 hodin
5. Motivace podřízených – 5 hodin
6. Řízení výkonnosti – 5 hodin
7. Základy projektového řízení – 5 hodin
8. Strategické řízení – 5 hodin
9. Prevence syndromu vyhoření – 5 hodin
10. Zvládání stresové zátěže – 5 hodin
11. Vyrovnání se s kritikou – 5 hodin
12. Řízení změn – 5 hodin
13. Verbální a neverbální komunikace – 5 hodin
14. Prezentace a veřejný projev – 5 hodin
15. Písemný projev – 5 hodin
16. Závěrečné shrnutí – 5 hodin
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Manažerské dovednosti vedoucích pedagogických pracovníků:
- Pracovní role a motivace – 5 hodin
Analýza osobnost, styly vedení, efektivní využití jiných stylů k vedení dle potřeby a dle přístupu ke každému pracovníkovi, práce s motivačními potřebami lidí a využití těchto poznatků ve školské praxi.
- Plánování a organizování – 5 hodin
Výhody a nevýhody jednotlivých metod plánování. Sestavování různých typů plánů s důrazem na vhodnost jejich použití v konkrétních situacích. Organizační činnosti a práce ve školství.
- Porada jako nástroj výkonného řízení – 5 hodin
Činnosti zaměřené na získání dovedností pro efektivní vedení porad a řešitelských skupin. Využívání nových přístupů k řešení problému. Metody předcházení nedostatků a chybám vedené porad. Jak a kdy delegovat jednotlivé činnosti. Obsah porady, co sem patří, co řešit jiným způsobem. Efektivita porad, typologie účastníků a práce s nimi.
- Hodnotící pohovor s pracovníkem – 5 hodin
Význam hodnocení s hodnotícího pohovoru. Různé typy lidí a přístupy k nim v hodnotících rozhovorech. Vedení konfliktních rozhovorů. Přijímací – výběrové rozhovory. Hodnotící pohovory. Rozhovory s pracovníky na odchodu. Řízení pomocí cílů. Rozpad cílů na dílčí cíle. Kontrola postupného plnění cílů. Motivační prvky v rozhovoru.
- Motivace podřízených – 5 hodin
Vytvoření základního motivačního systému. Teorie motivace a jejich využití ve školní praxi. Jak účinně motivovat podřízené, spolupracovníky. Stimuly a motivy, motivační typy lidí, motivační nástroje. Příprava individuální motivace a prostředí pro růst. Odstraňování příčin demotivace. Co jsou motivační krize a jakým způsobem se dají využít.
- Řízení výkonnosti – 5 hodin
Seznámení s metodikou pracovního výkonu. Dohoda o pracovním výkonu – plán výkonu a rozvoje. Řízení v průběhu období – hodnocení. Zavedení formálního systému hodnocení dle principů metody řízení pracovního výkonu ve školní praxi.
- Základy projektového řízení – 5 hodin
Pojmy projektového řízení, projekt a jeho cíl a smysl, životní cyklus projektu. Co je potřeba udělat před zahájením projektu. Prezentace projektu, plánování projektu, práce s plánem. Realizace projektu, uzavření projektu.
- Strategické řízení – 5 hodin
Osvojení znalostí strategického řízení, podstata a význam strategického řízení, jeho využití ve školství. Jak formulovat jednotlivé strategie a vybrat nevhodnější z nich. Efektivně realizovat zvolenou strategii definovat strategické operace, realizovat a následně kontrolovat plán.
- Prevence syndromu vyhoření – 5 hodin
Definice syndromu vyhoření. Identifikace příčin a rozpoznávací znaky syndromu. Jak rozpoznat projevy syndromu vyhoření a jednotlivé fáze, které k syndromu vedly. Jak zvládnout zátěžové, obtížné a chronické profesní i osobní situace, které jsou vyčerpávající a mohou vést k pocitu vyhoření. Stresory, obrana.
- Zvládání stresové zátěže – 5 hodin
Seznámení s metodami, jak kontrolovat stres. Ukázky, jak stresu účinně předcházet, naučení se organizovat a optimálně využívat svůj čas. Jak efektivně rozvíjet svůj potenciál. Naučit se relaxovat.
- Vyrovnání se s kritikou – 5 hodin
Metody efektivního předávání kritiky, jak kritizovat aby kritika měla efektivní důsledky. Jak přijímat kritiku. Asertivita při přijímání kritiky. Zpětná vazba. Osobnost člověka a kritika. Jak si nenechat všechno líbit. Kritika pracovníků.
- Řízení změn – 5 hodin
Analýza současného stavu školy, jak vytvářet scénáře pro efektivní řešení situace. Postup jak odhadnout reakce zaměstnanců na změny a reakce na odpor proti nim. Strategie překonávání odporu vůči změnám. Postupy při realizaci změn v organizaci. Jak identifikovat příčiny změn a jejich dopady.
- Verbální a neverbální komunikace – 5 hodin
Technicky účinné komunikace. Druhy komunikace. Volba správné techniky, asertivní komunikace, komunikační chyby, řeč těla.
- Prezentace a veřejný projev – 5 hodin
Veřejné vystupování, příprava na vystupování. Nejčastější chyby. Příprava prezentace, prezentace vedoucí pedagogického pracovníka. Překonání stresu a trémy.
- Písemný projev – 5 hodin
Písemný projev z pohledu vedoucích pracovníků, na co si dát pozor, jak správně formulovat dopis z pozice vedoucího pracovníka.
- Závěrečné shrnutí – 5 hodin
Vstupní požadavky
Kurz je určen pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských zařízení.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Marketingové dovednosti do vedoucí pedagogické pracovníky
Marketingové dovednosti do vedoucí pedagogické pracovníky
Marketingové dovednosti do vedoucí pedagogické pracovníky. Kurz je určen pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských zařízení. Kurz o časové dotaci 80 hodin.
Cílem kurzu vysvětlit a objasnit vedoucím pracovníkům v oblasti školství základy marketingu a marketingových dovedností, které mohou využít ve své práci při propagaci školy, aktivit, atd. Seznámí se ze stěžejními oblastmi:
- Marketing ve školním prostředí - 2 x 5 hodin
- Marketingový a komunikační mix - 2 x 5 hodin
- Tvorba marketingových plánů - 2 x 5 hodin
- Marketingové myšlení - 2 x 5 hodin
- Reklama a public relations - 2 x 5 hodin
- Průzkumy a analýzy trhu - 2 x 5 hodin
- Marketingový komunikace - 2 x 5 hodin
- Direct marketing - 2 x 5 hodin
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
- Marketing ve školním prostředí - 2 x 5 hodin
Představení pojmů a jejich vzájemných vztahů: marketing, marketingová komunikace, reklama, vztahy s veřejností, osobní komunikace, školství. Charakteristika marketingu, včetně jeho vymezení v oboru školství. Popis jednotlivých nástrojů marketingové komunikace.
- Marketingový a komunikační mix - 2 x 5 hodin
Marketingový mix podniku (resp. produktu) skládá ze čtyř složek (4P): Product (produkt) – produkt a jeho vlastnosti z hlediska zákazníka – kvalita, spolehlivost, značka, design, záruka, servis a další služby apod. Price (cena) – cena produktu a celková cenová politika podniku. Place (distribuční cesty) – způsob distribuce produktu od jeho výrobce ke konečnému zákazníkovi. Promotion (propagace) – způsob propagace produktu. Jednotlivé složky marketingového mixu 4P (Produktový mix, Kontraktační mix, Distribuční mix, Komunikační mix). Související pojmy a metody.
- Tvorba marketingových plánů - 2 x 5 hodin
Druhy marketingových plánů. Tvorba konkrétních marketingových plánů. Podklady pro marketingové plánování. Systematický postup při marketingovém plánování. Marketingové strategie. Volba vhodné marketingové strategie. Sestavení a implementace kvalitního marketingového plánu. Efektivní prezentace marketingového plánu. Hodnocení úspěšnosti marketingového plánu. Způsoby řešení problémů v marketingu.
- Marketingové myšlení - 2 x 5 hodin
Význam tvorby a prosazování marketingové strategie, marketingové řízení a plánování pro úspěšné působení. Seznámení s filozofií marketingu. Objasnění smyslu a využití marketingových analýz, nástroje marketingového mixu a jejich vzájemné vazby. Volba správného nástroje pro dosažení stanovených cílů. Aplikace marketingové znalosti do každodenní praxe. Jak rozlišit vnitřní a vnější marketing.
- Reklama a public relations - 2 x 5 hodin
Principy marketingu se zaměřením na propagační mix – reklama, PR. Marketingový výzkum, realizace marketingových průzkumů a jejich praktické využití v reklamě a při zacílení PR. Nástroje a účel PR. Problematika efektivní publicity. Konkrétní postupy pro realizaci PR průzkumů. Využití výsledků průzkumů pro komunikaci s cílovou skupinou.
- Průzkumy a analýzy trhu - 2 x 5 hodin
Metody a techniky marketingového průzkumu. Oblasti průzkumů a analýz, reliabilita a validita použitých postupů. Postupy při vyhodnocování získaných dat. Jak správně interpretovat a prakticky využívat data získaná z průzkumů. Jak vybrat metodu marketingového průzkumu. Typy analýz a jejich výhoda a nevýhody.
- Marketingový komunikace - 2 x 5 hodin
Komunikační mix, sociálně psychologické aspekty marketingové komunikace. Trendy v marketingové komunikaci. Direct marketing a reklama, jejich funkce a využitelnost v praxi. Webové stránky a online komunikace. Public relations, media relations, event marketing.
- Direct marketing - 2 x 5 hodin
Základy direct marketingu. Činnosti, kterými se direct marketing zabývá. Efektivní „one to one“ komunikace.
Vstupní požadavky
Kurz je určen pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských zařízení.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Prevence syndromu vyhoření pro pedagogické pracovníky
Prevence syndromu vyhoření pro pedagogické pracovníky
Prevence syndromu vyhoření pro pedagogické pracovníky (8 hodin). Kurz je určen pedagogickým pracovníkům na MŠ, ZŠ a SŠ. Počet účastníků je max. 25.
Cílem kurzu je podpora zaměstnanců pracujících v pedagogické profesi v praxi, možnost hlubšího sebereflektování vlastních potřeb a schopností. Školení je zaměřeno na prevenci a řešení problémů spojených se syndromem vyhoření. Jedná se o poměrně rizikovou cílovou skupina, která uvedenou problematikou bývá poměrně často zasažena.
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Prevence syndromu vyhoření pro pedagogické pracovníky:
- Co je to syndrom vyhoření, kdo je jím ohrožen, fáze syndromu vyhoření, jaké jsou jeho příznaky. (1 hodina).
- Test syndromu vyhoření – sebetestování, sebereflexe vlastních potřeb (1 hodina).
- Syndrom vyhoření a psychosociální potřeby pedagogických pracovníků – teorie i praxe (1 hodina).
- Poradenské techniky pro zvládání stresu (uvedení příkladů jako je Progresivní relaxace, Břišní dýchání a další dechové techniky, Schultzův autogenní trénink), řešení obtížných situací. (1 hodina).
- Zvládání pracovního stresu, umění přijímat a dávat přiměřenou kritiku, nalézt objektivnější metody hodnocení zaměstnanců, vhodné chování k podřízeným (1 hodina).
- Prevence – vnímání vlastní výkonnosti, zmapování svých odborných znalostí a dovedností, které jsou využívány v práci. Identifikace tzv. přenositelných schopností a znalostí. Identifikace stylu učení pro efektivní zvládání získávání nových znalostí a dovedností, které reflektují na změny v požadavcích zaměstnavatele (2 hodiny).
- Zvládání pracovního stresu a obrana před vyhořením – zmapování obvyklých stresorů v práci, zvládání stresových reakcí, jednoduché praktické techniky na zvládnutí stresu, relaxační techniky (uvedení příkladů jako je Protistresové dechové cvičení, Racionální protistresová činnost, Zastavení myšlenek, Využití představivosti, Progresivní svalová relaxace) (1 hodina).
Vstupní požadavky
- Kurz je určen pedagogickým pracovníkům na MŠ, ZŠ a SŠ.
Způsob ukončení
- Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
- Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Základy finanční gramotnosti pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských zařízení
Základy finanční gramotnosti pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských zařízení
Základy finanční gramotnosti pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských zařízení. Kurz je určen pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských zařízení. Kurz o časové dotaci 8 hodin.
Účastníci se seznámí se základy z oblasti financí a finančního řízení vzdělávací organizace (finanční řízení projektů, účetnictví, rozpočty a kalkulace, finanční analýza, finanční dokumenty, výkazy, analýzami a plány, aj.). Získané informace využijí v rámci finančního řízení vzdělávací instituce a výkonu funkce ředitele školy / vzdělávací instituce.
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Získání základních informací z oblasti financí a finančního řízení vzdělávací organizace:
- souhrnný přehled o financích, finančním řízení, finančních ukazatelích,
- seznámení s finančními dokumenty, výkazy, analýzami a plány,
- porozumění finančním dokumentům,
- strategie řízení vzdělávací instituce,
- základní pojmy v oblasti financí,
- řízení finančních procesů,
- řešení příkladů z problematiky finančního řízení,
- finanční analýza, ukazatele pro analýzu výkonnosti,
- příklady z oblasti sestavování finančních plánů a jejich interpretace,
- účetnictví, rozpočty a kalkulace,
- finanční a nefinanční měřítka hodnocení,
finanční řízení projektů.
Vstupní požadavky
Kurz je určen pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských zařízení.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.